Un logo cat 1000 de imagini.

Un logo cat 1000 de imagini.

O vorba veche spune ca o imagine face cat o mie de cuvinte…. iar un logo face cat o mie de imagini am dori sa completam noi. Nu este doar un simplu joc de cuvinte, este o realitate dovedita in lumea business-ului, si nu numai. Ca sa ramanem in zona expresiilor usor cliseistice, am putea aminti si zicala conform careia „Prima impresie este cea mai importanta”. De ce am adus in discutie aceste expresii intrate deja in folclor (folclor – folk lore – intelepciune populara)? Pentru ca au un numitor comun, care chiar daca nu este exclusiv caracteristic lor, le determina in mare masura. In lumea business-ului cel putin, cu siguranta. Este vorba, bineinteles de grafica de logo.

Daca in viata de zi cu zi prima impresie are poate doar valoare emotionala sau de circumstanta, in business prima impresie este determinanta asupra succesului (sau insuccesului) unei relatii intre doi parteneri. O intalnire de afaceri poate sa inceapa cu mult inainte ca cei doi parteneri sa se intalneasca fizic fata in fata. Primul contact al unui posibil client sau partener va fi de cele mai multe ori un anunt, o reclama, un fluturas sau o pagina web prin care iti faci cunoscute serviciile. Inainte ca viitorul client, target-ul eforturilor tale de marketing sa citeasca si sa afle despre tot ceea ce poti sa-i pui la dispozitie, va vedea logo-ul tau. Un logo facut cum trebuie, poate crea o stare de confort, de incredere. Poate deschide sau inchide apetitul privitorului de a incerca produsele sau serviciile tale. Un logo profesionist, poate spune despre tine si firma ta mai mult decat o mie de cuvinte sau de imagini. Imaginile (de multe ori) pot fi poze de stoc, sau standardizate in asa masura incat sa nu mai spuna nimic despre „personalitatea” firmei tale. Cuvintele, de asemenea, au un rol informativ dar nu reusesc sa aiba un impact la nivel personal asupra cititorului. (decat daca ai o echipa de marketing si copyright-eri traznet ☺ ) O grafica de logo eficienta poate merge direct la tinta. Poate fixa imaginea firmei in mintea privitorului si poate crea conexiuni pozitive, ceea ce este indispensabil pentru o campanie de promovare de succes.

Sa ne intelegem…nu exista o reteta clasica pentru creatia de logo. Fiecare firma, fiecare afacere, entitate juridica sau privata are profilul sau aparte. A crea niste sabloane pentru un „logo de succes” este o greseala in opinia noastra, pentru ca elimina tocmai ce incercam sa prezentam ca atu-ul unui logo mai sus. Personalitatea. Un design de logo eficient trebuie sa reflecte intr-un simbol grafic cat mai multe din ceea ce reprezinta acea firma. Trebuie sa exprime intr-un spatiu grafic limitat ceea ce ar trebui descris cu cuvinte intr-o brosura. Este manifestul grafic al firmei, este sinteza brand-ului de firma.

Dincolo de cele spuse mai sus, exista totusi un set de reguli general valabile pentru fiecare grafica de logo bine facuta. Fara pretentia de a fi o lista exhaustiva, va prezentam doar cateva dintre ele, considerate de noi a fi conditii „sine qua non” al unui branding de companie eficient, modern si bine realizat:

  • Logo-ul trebuie sa fie „curat”, cu linii clare si simple fara artificii stilistice sau artistice exagerate. Trebuie permanent tinut in vedere ca una din principalele calitati ale unui logo bun, este scalabilitatea. Un logo profesionist, trebuie sa arate bine si pe o carte de vizita si pe o pagina web si pe un bilboard stradal.
  • Culorile sa fie integrate in brandingul companiei. Este oarecum redundant sa mentionam acest fapt, dar de multe ori (mai ales cand se creaza un logo nou pentru o companie care are deja branding) se ignora aceasta regula si se ajunge la aberatii cromatice care nu au nici o legatura cu o imagine de firma serioasa. Logo-ul si branding-ul firmei trebuie sa prezinte o linie unitara.
  • Numar limitat de culori. Cu exceptia cazului in care domeniul de activitate al firmei este legat de culori (firme de tonnere de imprimanta, vopsele auto, pentru constructii, cosmetice, etc) caz in care se poate marsa pe o grafica in care este prezentata o varietate larga de nuante, este recomandat sa pastram un numar limitat de culori. In primul rand din motive practice si anume costurile de productie pentru materialele promotionale, in al doilea rand din motive estetice. Daca ti se spune ca ai un logo colorat ca un papagal, probabil nu s-a dorit a fi un compliment. Un numar redus de culori, poate fi de cele mai multe ori generatorul unei impresii de eleganta si bun gust.
  • Apropo de numarul redus de culori…nu este suficient ca acestea sa fie putine…trebuie sa se si potriveasca intre ele. Nu exista culori urate, fiecare culoare sau nuanta poate fi placuta intr-un anumit context si anumite combinatii. Combinatiile de culoare insa, pot fi reusite sau nu.
  • Un contrast bun este de obicei un avantaj intr-un design de logo. Nu trebuie exagerat, nu dorim sa avem un „look” extravagant (decat daca acesta este specificul firmei), dar un contrast bun poate ajuta la vizibilitate. De asemenea, se poate intampla (cu evolutia tehnicii din ultimii ani, nu mai este cazul asa de mult ca in trecut) sa fiti nevoiti sa utilizati variante alb-negru ale siglei dumneavoastra, culorile de aceeasi temperatura sau luminozitate vor avea un contrast foarte slab in varianta alb-negru. De aceea este recomandabil sa folositi contururi libere in elementul grafic, sa nu aveti culori de luminozitate asemanatoare suprapuse, pentru ca in eventualitatea folosirii in formatul alb-negru, grafica sa fie in continuare inteligibila.
  • Evitati folosirea fonturilor alambicate sau neclare. Nu veti parea lipsiti de personalitate sau imaginatie daca folositi un caracter de litera simplu si curat. Degeaba doriti sa impresionati posibilul client cu un scris caligrafic complicat si stufos, daca nu va putea descifra numele firmei. Nu pledam pentru fonturi banale sau tipizate, dar trebuie tinut permanent in vedere ca principala calitate a unui text de logo trebuie sa fie lizibilitatea in orice conditii de marime sau ambianta.

Ca si concluzie, referitor la grafica logo dorim sa subliniem doar un singur lucru. Nu exista o reteta „clasica” tip cookie-cutter pentru un design logo de succes. Daca insa tineti in vedere cele cateva sfaturi prezentate mai sus, aveti toate sansele sa aveti o sigla care sa va ajute compania sa realizeze o prima impresie excelenta cu un viitor client sau partener de afaceri.

LogoMall
No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website